5 ZORGTIPS NA HET TRAINEN

5 ZORGTIPS NA HET TRAINEN

FIRST I DO MY EXERCISES – THEN I TAKE OF MYSELF! 

Een ochtendloop, een fietstocht met de makkers, competitief trainen voor een wedstrijd of ’s avond zwemmen in het stedelijk zwembad. Iedereen heeft verschillende redenen om (intensief) te sporten, maar hoe gaan we nadien om met die vervelende stramme spieren en pijnlijke gewrichten?
Regeneratie van het lichaam voor een optimaal herstel, om zo kleine blessures te kunnen voorkomen is even belangrijk als de inspanning zelf.

Tip 1: Neem even de tijd om na te genieten!
Neem na een zweterige training een paar minuten de tijd om je hartslag te doen dalen, je lichaam tot rust te laten komen en vergeet zeker niet om even na te genieten van die fantastische inspanning alvorens je in de douche springt!

Tip 2: Douch met lauw water.
Na een (zware) inspanning heeft je lichaam alles behalve warmte nodig!
Een korte douche met lauw water opent de poriën en zorgt voor een grondige reiniging. Bovendien zorgt het lauwe water voor een afremming van het zweet, verlicht het de spierspanningen en verkomt het (opkomende) krampen.

Tip 3: Behandel jezelf als een professional.
Gebruik na een verkwikkende douche geen vette producten om je lichaam te verzorgen.  Lichte, snel absorberende en vochtinbrengende gels zijn veel beter geschikt voor een optimaal herstel.
Lichaamsdelen die blootgesteld worden aan intense stress (inspanningen) kunnen verzorgd worden met de Révvi fast RECOVERY gel. Deze gel bevat verfrissende extracten van arnika en rozemarijn die beiden de bloedsomloop stimuleren en ontstekingen helpen voorkomen.

Tip 4: Hou je spieren soepel.
Verlicht de spierspanning en spierpijnen na het sporten met een lokale massage op de pijnlijke lichaamszones. Révvi heeft verschillende massage oliën in haar programma die allemaal geschikt zijn voor een optimaal lichaamsherstel, elk met zijn specifieke eigenschappen.
Persoonlijk zijn wij grote fan van de ALPINE pro-care olie en de WARME pro-care melk voor de behandeling na een inspanning.

Tip 5: Verzorging stopt niet na de inspanning!
Het hoeft niet gezegd dat dat uren na het sporten de belangrijkste rustmomenten zijn. Maar vergeet zeker de nachtrust en de niet-sportieve dagen die erop volgen.  Blijf je hinder ondervinden van stijve en pijnlijke spieren, dan raden wij ten stelligste het gebruik van de Révvi intens HOT gel aan ; deze unieke gel stimuleert de bloeddoorstroming waardoor je spieren en pezen soepeler worden en sneller herstellen.
Heb je eerder last van bv. een verstuiking of een acute pijn? Tracht dan zeker te koelen en te behandelen met de Révvi ice COLD gel voor een sterk koelend en pijnstillend effect.

U kan, met de juiste zorg en de juiste producten uw lichaam helpen om optimaal en snel te herstellen om zo uw sportprestaties op een duurzame en gezonde manier nog lang te kunnen voortzetten.
Heeft u nog meer verzorgingstips voor ons? Post ze dan onder dit bericht.




Ook in Laatste nieuws

Fieldpower & Révvi partnership
Fieldpower & Révvi partnership

Told ya! 🔥
Révvi en Sam Ysebaert gaan een partnership aan 🤝 
En wat voor één!

Lees meer

PRO CARE MASSAGE PRODUCTS
PRO CARE MASSAGE PRODUCTS

YEAH!  EINDELIJK!  TOP!  LET'S TRY!
Niet woorden om deze post kracht bij te zetten maar bijna vreugdekreten van de professionele Révvi gebruikers 

Lees meer

Hello 2019! Welcome Révvi!
Hello 2019! Welcome Révvi!

Wij stellen met de nodige trots RÉVVI aan jullie voor.
Een nieuw jaar, een ambitieuze start met een 
sterke naam en een krachtige betekenis.

Lees meer

Net Orders Checkout

Item Price Qty Total
Subtotal €0,00
Shipping
Total

Shipping Address

Shipping Methods