5 tips om beter te recupereren.

Je kan op een actieve of op een passieve manier recupereren na een training, wedstrijd of iedere andere lichamelijke inspanning.

1. RUST

Las onmiddellijk na je inspanning een passief rustmoment in door bv. languit gestrekt in de zetel te gaan liggen met je benen "omhoog". Het bloed wordt sneller teruggevoerd naar het hart en krijgt meer zuurstof waardoor het herstelproces onmiddellijk in gang gezet zal worden.

2. LOSFIETSEN OF LOPEN/WANDELEN

Neem kort na je rust de tijd om ontspannen te wandelen, joggen of fietsen aan een lage hartslag. Zo geef je je lichaam de kans om alle nog aanwezige melkzuren en andere afvalstoffen af te drijven.

3. KOUDE / WARMTE

Na een zware training kan je in combinatie met rust een spierverkoelende of spierverwarmende balsem of gel aanbrengen waarbij de doorbloeding in spieren en pezen gestimuleerd worden. Het herstelprocess zal gevoelig korter zijn en je spieren zullen sneller volledig tot rust komen.

4. MASSAGE

Een (sport-)massage met herstellende of warmende of voedende olie helpt je zowel mentaal als fysiek tot rust te komen. Een massage werkt relaxerend voor je gesteld en is rustgevend voor het lichaam.

5. VOEDING/SHAKE

Tracht na een (zware) inspanning je koolhydraten en eiwitten terug op peil te krijgen zodat je vermoeide spieren en het lichaam in het algemeen voldoende voedingsstoffen binnen krijgen om volledig te herstellen.


take CARE
team Révvi

laat een bericht na

Alle berichten worden eerst nagelezen alvorens te publiceren.

Shop now